28 Şubat 2011 Pazartesi

Mücevher Sektörü 4 Kat Büyüdü

Belçika merkezli HRD Antwerp'in Türkiye Genel Müdürü Özdemir, mücevher sektörünün 4 kat büyüdüğünü söyledi.
Bursa'da konuşan Belçika merkezli mücevher kuruluşu HRD Antwerp Türkiye Genel Müdürü Mehmet Can Özdemir, Türkiye pazarının birçok yönü ile önemli bir pazar olduğuna dikkat çekerek, "Türkiye dünyada altın ve pırlantalı mücevher konusunda en büyük 3'üncü tüketim pazarı. Bu senenin Şubat ayının başındaki Türkiye'ye 13,5 ton altın ithalatı var. Geçen yıla göre sektör 4 kat büyüdü" dedi.

Tüyap Bursa Fuarcılık A.Ş. tarafından düzenlenen Gelin ve Damat Fuarı'na 'Mücevher neden değerlidir' konulu bir konuşma yapmak için gelen HRD Antwerp Türkiye Genel Müdürü Mehmet Can Özdemir, toplantı öncesinde basın mensuplarına açıklamada bulundu. Mücevher üzerinde kullanılan her malzemenin tek, eşsiz, benzersiz ve kişiye özel üretilmesinden dolayı çok değerli olduğunu söyleyen Özdemir, dünya standartlarının çok üzerinde işçilik yapıldığını kaydetti.

"MÜCEVHERDE SINIR OLMAZ, SONSUZ BİR DENİZDİR"

Mücevherde fiyat sınırının olamayacağına değinen Özdemir, "Mücevher sonsuz bir denizdir. Eşsiz olarak herkes için üretilir. İstediğiniz herşeyi yapabilirsiniz. Önemli olan bir mücevherin onu takacak kişiye ait olmasıdır. Takanın ondan haz ve mutluluk duymasıdır" dedi.

"ÜLKEDEN ÜLKEYE TERCİHLER DEĞİŞİYOR"

Mücevherde ülkelerin kalite standartlarında farklılıklar bulunabileceğine değinen Özdemir, "Avrupalılar için mücevherde sırasıyla ağırlık, berraklık, renk sonra kesim önem taşır. ABD'ye bu değişiyor. Önce ağırlık, berraklığın yerini renk almaya başlıyor. Mesela ABD'de çok sarı olan bir taşı satabilirsiniz ama Türkiye'de bununla ilgilenmiyorlar" diye konuştu.

"TÜKETİCİ NE ALDIĞINI BİLMİYOR"

Pırlantanın gerçek ya da sahte olmasını ayırt etmenin kolay olduğunu dile getiren Özdemir, bununla alakalı eğitimlerin verildiğini Bursa'da da 2 ay içinde bununla alakalı eğitim verilmesi için çalışma yürüttüklerini açıkladı. Pırlanta uzmanlığı ve renkli taş hakkında bilgi verileceğini dile getiren Özdemir, "Türkiye çapında bunu yaymayı amaçlıyoruz. Benim en büyük isteğim Türkiye çapında son tüketicide bilinç ve bir fikir yaratmak. Son tüketiciye konferanslar vererek, bilinçlenmesini sağlamak. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de bir yanlış var. Tüketici ne aldığını bilmeden ürün alıyor. Dolayısıyla hak etmediği bir bedele ürün almış oluyor. Her ürüne bir sertifika hazırlamanız lazım. Bu ürünün değer korumasını da sağlayacaktır" dedi.

Türkiye pazarının birçok yönü ile önemli olduğuna değinen Özdemir, "Türkiye dünyada altın ve pırlantalı mücevher konusunda en iyi 3'üncü tüketim pazarı. Bunun ötesinde dünyada Şubat ayının başında dünyadaki en büyük altın ve pırlanta işleyen ülkeydi. Geçen sene 3 ya da 4'üncüydük. Türkiye'nin 3,5 ton altın ithalatı Şubat ayının başında 13,5 ton altın ithalatını ulaştı. Sektör 4 kat büyümüş" diye konuştu.

"TÜRKİYE'DE ÇOK CİDDİ ALTIN STOKLAMASI YAPILIYOR"

'Sektördeki bu gelişmeyi neye bağlıyorsunuz' şeklindeki soruya ise Özdemir şunları söyledi: "Öncelikle piyasanın düzelmesine. Türkiye'deki halkın altını çok ciddi bir yatırım aracı olarak yeniden görmeye başlamasına. Şu an Türkiye'de çok ciddi altın stoklaması yapılıyor. Piyasaların rahatlaması ile insanlar 2 yıldır durdurdukları mücevher alımlarını yeniden başlatıyorlar. Sektörlerde çok büyük bir hızlılık var."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder